Antingen eller...

"Either write something worth reading, or do something worth writing"

Benjamin Franklin


Väldigt kloka ord, synd att man inte kom på dem själv, eller ngt annat begåvat för den delen.

Idag trillade vi in i sommarmånaden numero uno, Juli. Det är ngt speciellt med juli, ngt med mentalitet hos folk. Man är i ett skönt sommar"mode" utan att egentligen vara ledig eller ha semester, samtidigt som hela sommaren ligger framför fötterna. Iallafall i 15dagar till sen är ju halva sommaren borta och man får den där sköna sommarlovs ångesten. Ni vet den där ångesten när man sitter hemma själv och är övertygad  om att alla andra har underbart skojigt i vänners lag. Nu var det iofs några år sedan jag hade ett "riktigt" sommarlov men Juli är fortfarande månaden med stort M trots ångest attacker.

Jag tenderar att bo i shorts under sommaren, chino shorts i regnbågens alla färger, vare sig det är 27grader eller 7 med ösregn. Jag trillar dit eftersom att det är så in i bängens skönt att gå i shorts! Om jag har snygga ben?? Nä inte en chans men som sagt, alltid retar det ngn.

 Shorts i innerstandiskussionen är förhoppningsvis död sedan länge och jag ser fram emot att sporta shortsen med Converse och blå kavaj. Släng dit en randigslips och du blir skolpojken med hela uteserveringen, Dock en jävligt snygg skolpojke.

Nu skall jag hoppa i mina sweatshorts och kavaj, för just det!!! Det är rugby taaajm.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0